mh

lunes, 19 de enero de 2015

Ruta pel massís del Puigsacalm

Hola companys/es!:

El passat 8 de Desembre vam tornar al massís del Puigsacalm.
Deixem el cotxe a Joanetes, al vorall de la carretera del poble, i seguirem les indicacions en direcció Santa Magdalena pel Barret. Podem agafar com a guía una enorme antena de comucicació, dalt la cinglera, on finalitza la ferrada.

Panoràmica del Puigsacalm

La primera hora de caminada és intensa, amb una pendent força pronunciada, fins arribar al peu de la ferrada.
Trobarem un roc ben gran amb la indicació pintada 'barret'. Seguirem per la dreta, tornarem per l'esquerra.
Un cop a la canal, que ja habíem fet en una sortida anterior de baixada, fem un glop d'aigua i un petit descans per tot seguit anar per feina.
Superem el primer tram de grapes sense dificultat, tot i que a la Cica la hem de dur a braços. Hem de dir que no és recomenable portar gossos en cap de les dues ferrades (ganchos nous i vells), fent nosaltres una excepció pel poc pes de la nostra gossa i la seva excepcional condició física.

Pujant pels Ganchos nous

La cara sud del massís, on predomina l'arbrat de fulla caduca, presenta una imatge hivernal.
 l'hivern ha arribat al prepirineu

Un cop superats els ganchos nous, arribem a Santa Magdalena, que deixem a la dreta per continuar en direcció al puig Corneli. Les vistes son increibles.

Santa Magdalena

Baixem en direcció al puig del llops, i un cop al peu d'aquest cim trobem una cruïlla, on decidim continuar pel camí del burros, que encara no l'havíem fet. Vorejem tota la part inferior del Puigsacalm en un sender sense dificultats ni grans desnivells.
Ja a la part superior trobem una mica de neu. Fem una ullada general i marxem de seguida, ja que el cim está ple de gent.

dalt del cim, amb el municipi de les presses al fons

El cim del puigsacalm ple d'excursionistes

Continuem en direcció al puig dels llops, que deixem a la nostra dreta.

Puig del llops al fons

Paisatge bucólic al nord del Puigsacalm

Continuem baixant, passem la cruïlla on abans hem anat cap al camí dels burros, i seguim cap al puig corneli, vigilant la dreta del sender, des d'on surt, una mica amagat, l'inici de la canal dels ganchos vells.
A la canal dels ganxos vells, trobarem diversos trams de grapes, baranes i cordes, que ens faran pasar una bona estona.

baixant els ganxos vells

tram de grapes, amb la Cica a braços

Un cop finalitzada la ferrada, arribem a la pedra que ens adreçava en direcció al 'barret', i que hem passat abans pujant cap als ganchos nous. Per tant, només hem de desfer camí, fins arribar de nou
a Joanetes.

Salut i muntanya!!!

Grup de muntanya piolet-Sabadell.